Wybierz z działu mechanika / Smarowanie 
   Hamulce
   Silnik
   .Shot BOX
   Chłodzenie
   Dźwignik śrubowy
   EXTRA
   Proces technologiczny
   Smarowanie
   Sterowanie
   Urzadzenia automatyki
   Zasilanie
   Zawieszenie


 

Smarowanie jest to doprowadzenie smaru stałego (plastycznego), ciekłego (oleju) bądź gazowego w miejsce styku części współpracujących maszyn i urządzeń. Przy konstrukcji poszczególnych węzłów tarcia, należy przewidzieć odpowiednie smarowanie, gdyż ma ono decydujący wpływ na zużycie cierne a tym samym niezawodność oraz na straty mocy (dyssypację). Najkorzystniejsze smarowanie uzyskuje się dzięki środkom smarnym płynnym, gdyż najłatwiej i najprecyzyjniej można je doprowadzić do węzłów tarcia.

Zadania smarowania:

  • zmniejszanie tarcia,
  • usuwanie zanieczyszczeń ze współpracujących części,
  • ochrona przed korozją,
  • odprowadzenie ciepła z obszaru tarcia,
  • tłumienie drgań,
  • amortyzacja obciążeń uderzeniowych,
  • zmniejszenie luzów i skutków ich powiększania się.

Rodzaje smarowania smarem ciekłym:

  • hydrodynamiczne,
  • hydrostatyczne.

 


Układ smarowania silnika spalinowego - układ dostarczający czynnik zmniejszający tarcie do wszystkich ruchomych elementów silnika.

Elementy silnika spalinowego: wał korbowy, korbowody, tłoki, wszystkie łożyska oraz elementy układu rozrządu pracują w ekstremalnych warunkach i wymagają intensywnego smarowania. Czynnikiem smarującym jest olej silnikowy. Dostarczany jest do wszystkich ważnych elementów i połączeń poprzez kanały olejowe drążone wewnątrz stałych i ruchomych elementów silnika oraz jest rozpylany w komorach roboczych. Obieg oleju wymusza pompa olejowa. Olej filtrowany jest przez filtr oleju, a w silnikach bardziej wysilonych, chłodzony w chłodnicy oleju.

 


 
Copyright ©2 by janek Najlepsze Fora dyskusyjne - Top ListaTOP Lista Stron InternetowychTopLista For - najlepsze fora w sieci - dodaj swoje forum do top listy
Kreator Stron www